Obama fortsätter skapa häpnad

Nu vill Barack Obama bygga ut USA:s järnvägsnät till att omfatta snabbtåg. Snabbtåg. Jag tror knappt mina ögon när jag läser det. Jag har vistats i USA i ett par omgångar och fått känsla för stämningarna i  landet – och snabbtåg är inte det första man förknippar med USA. Däremot är beskedet mycket glädjande, inte minst ur ett miljöperspektiv, och det är ännu en bekräftelse på att Barack Obama verkligen står för ”change”. Läs mer här.

Vi skulle behöva en Obama i Sverige också. Och helst en i varje EU-land också. Kan man klona honom?

Yes we can!

————————————————–

Twitter.
Jag finns på Twitter, Bloggy och Jaiku under användarnamnet ParStrom, där jag kommenterar allmänna samhällsfrågor, bli gärna följare. Klicka på länkarna för en förhandstitt. Mina nyheter om övervakningssamhället kan följas i alla tre mikrobloggar under användarnamnet StoppaStorebror. Mina kritiska och politiskt inkorrekta tankar i genusfrågan kan följas i alla tre under användarnamnet GenusNytt.

11 svar to “Obama fortsätter skapa häpnad”

  1. rogerklang Says:

    Han har nog lovat lite mer än han kan hålla, den där Mr Obama!…

    ”McCain said that he does his math differently than the present resident of the Oval Office. “Does anyone really believe that we can expand non-defense spending to a record share of GDP, reform the healthcare system that is one-sixth of the economy, reinvent the energy portfolio that powers our lives and drive next generation broadband to every home – while cutting taxes for 95 percent of Americans? It doesn’t add up. It won’t add up and it won’t last,” he argued…”

    …Och nu det här som du skriver om.

    M.v.h. Roger Klang, Lund

  2. Jocke Says:

    Pär, du vet att Obama röstade för patriot Reauthorization Act, va?

  3. rogerklang Says:

    Vad exakt går Patriot Act ut på egentligen, Jocke?

  4. Jocke Says:

    Använd Google. 😉

  5. Sverigehatare Says:

    Sverige är en polisstat.

    Svensk polis manipulerar med bevisning och begår mened i syfte att upprätthålla myten om Sverige som rättsstat. Sanningen motarbetas med alla tillbuds stående olagliga metoder. De oskyldigt dömda, vilkas liv ödeläggs, utpekas som RÄTTSHAVERISTER och förlöjligas av människor som saknar förmåga att tänka kritiskt.

    Hjälp till att förmedla sanningen om det svenska korrumperade rättsväsendet. De kriminella poliserna ska exponeras så att omvärlden får veta vilka som dödar rättssäkerheten i Sverige.

  6. rogerklang Says:

    Jocke, jag har använt Google, men inte blivit klok på det. Du tycks ju veta, så därför frågar jag dig vad det går ut på.

    ”Sverigehatare”, jag är Sverigeälskare och patriot, och min far var verkligen rättshaverist på riktigt, men jag älskade och respekterade honom! Jag föreslår att om du vill bli tagen på allvar, att du förklarar på vilket sätt du har blivit felaktigt behandlad av polisen, som för övrigt inte personifierar Sverige! Jag förstår annars inte varför du skriver det inlägget på Pärs blogg bara så där helt plötsligt?

    V.h. Roger

  7. Per Ahlin Says:

    ”Vi skulle behöva en Obama i Sverige också. Och helst en i varje EU-land också” – det var fan det mest korkade jag läst idag. Europa är ju smockfullt med inkompetenta och uppblåsta socialdemokrater.

  8. idol på TV Says:

    Obama har sagt följande angående Bush ansvar i Irak:
    ….Vi ska inte röra i det som varit utan gå vidare.

    Obama är inte Jesus som vissa vill tro, en hygglig kille likväl en mycket slipad politiker, tids nog dyker det upp skit och lik hur hans garderob!

    Pär Ström har ballat ur, numera är det en neoliberal trams blogg!

    Gå tillbaka till ditt ursprung Pär och blogga seriöst om FRA som
    du gjorde från början! ……Fan vad trött jag blir!

  9. Henrik Says:

    Obama har spenderat lika mycket pengar under sina 3 första månader som samtliga USAs tidigare presidenter sammanlagt. Den killen fortsätter köra USA i botten precis som tidigare presidenter. Om USA över huvudtaget överlever dessa 4 år får man hoppas att Ron Paul ställer upp igen i nästa val.

  10. Tompa Says:

    Nog blir man häpen alltid…men inte över det Mr O säger utan över att så många så okritiskt köper allt han säger! Varför skulle vi ha fler som honom här hemma? Räcker det inte med alla dessa pratkvarnar vi har som politiker idag? Som snackar vitt och brett om allt de ska genomföra och sedan gör något helt annat, i bästa fall…

  11. EnBeundrare Says:

    Vill ba upplysa om att snabbtåg, tvärtemot vad man kan tro, inte är miljövänliga. Vindmotståndet växer i kvadrat va.

Lämna en kommentar