Tidigare spionchef varnar för polisstat

Den tidigare chefen för den brittiska underrättelsetjänsten MI5, Dame Stella Rimington, varnar för att rädslan för terrorism utnyttjas av politikerna för att montera ned de medborgerliga rättigheterna och bygga upp en polisstat. Hon har till en spansk tidning sagt att när politikerna gör så att människor lever i rädsla, och blir lidande under en polisstat, så har de åstadkommit precis det som terroristerna vill.  Läs mer här.

Abonnera på mina uppdateringar via mikobloggar. Jag finns på Twitter, Bloggy och Jaiku under användarnamnet ParStrom, där jag kommenterar allmänna samhällsfrågor, bli gärna följare. Mina nyheter om övervakningssamhället kan följas i alla tre mikrobloggar under användarnamnet StoppaStorebror. Mina kritiska och politiskt inkorrekta tankar i genusfrågan kan följas i alla tre under användarnamnet GenusNytt.

Ett svar to “Tidigare spionchef varnar för polisstat”

  1. Dennis Nilsson Says:

    När skall den svenska motsvarigheten till Dame Stella Rimington träda fram och tycka samma sak?

    Civilkurage!?

Lämna en kommentar