Chefredaktör tycker svältande MÄN kan dö

Egentligen har jag flyttat bloggandet i genusfrågan till min nya blogg GenusNytt (www.genusnytt.se), men den här saken är så upprörande att jag vill pusha för den här också.

Chefredaktören och ansvarige utgivaren för tidningen Värmlands Folkblad har gått så långt i sitt feministiskt inspirerade manshat att han tycker att nödställda män i tredje världen kan lämnas åt sitt öde – han menar att bara kvinnor ska få hjälp. Det är obegripligt att en svensk publicist kan häva ur sig något så sexistiskt utan att det får konsekvenser. Läs mer om saken här på GenusNytt.

Twitter, Jaiku och Bloggy. Jag finns på alla dessa under användarnamnet ParStrom, där jag kommenterar allmänna samhällsfrågor, bli gärna följare. Mina nyheter om övervakningssamhället kan följas i alla tre under användarnamnet StoppaStorebror. Mina kritiska och politiskt inkorrekta tankar i genusfrågan kan följas i alla tre under användarnamnet GenusNytt.

Kommentera

