Han blev slagen av sin fru

Erik blev gång på gång misshandlad av sin fru (artikel här). Visserligen var han starkare, men han ville inte ta till våld så han fick stå ut med misshandeln. Han tyckte inte det var någon idé att polisanmäla det hela. ”De flesta män som råkar ut för det här pratar nog inte om det”, säger Erik. Nej, det kan man förstå, för kvinnors misshandel av män är en politiskt inkorrekt fråga som tystas ned eftersom det stör statsfeminismens bild av Kvinnan som helgon och Mannen som ”det skyldiga könet”. Det är till och med så att många män inte vågar anmäla eftersom de vet att risken är stor för att polis och socialtjänst vänder på steken och istället anklagar dem för misshandel av kvinnan, enligt principen ”en kvinna slår bara i självförsvar”. Det är därför med glädje vi kan konstatera att problemet nu ska utredas i Sverige. ”För första gången ska kvinnors våld mot män utforskas i Sverige”, skriver DN (här). Det finns bara en kommentar: ÄNTLIGEN.  För övrigt, den som är intresserad av en röst som ifrågasätter statsfeminismen kan här beställa eller gratis ladda ned min bok Mansförtryck och kvinnovälde, som kom i höstas. Givetvis ska inte kvinnomisshandeln nedvärderas som problem (artikel här), felet är att samhällsdebatten nästan bara handlar om den. I boken refereras bland annat forskning som tyder på att kvinnors misshandel av män inom relationer är ungefär lika vanlig som motsatsen. Att detta sopas under mattan av samhället innebär att samhället sviker sina manliga medborgare på grund av deras kön. Alltså mansdiskriminering.

Ett svar to “Han blev slagen av sin fru”

  1. Anonym Says:

    Jo, visst är det på tiden alltid att det uppmärksammas alltid. Jag har också blivit slagen många, många gånger av mitt ex. Naturligtvis är jag mycket starkare men slog inte tillbaka eftersom hon är kvinna. En gång då hon verkligen ballade ur så höll jag fast hennes armar för att värja mig mot slagen. Då sade hon att hon skulle polisanmäla mig (vilket hon som tur är aldrig gjorde) däremot ringde hon en av sina väninnor och sade att jag misshandlat henne)…

    Jag har inte sagt ett knyst vare sig till myndigheter eller vänner. Det är klart att man skäms; man vill inte visa att man stannar i ett förhållande fast tjejen är galen (det tyder ju på att man inte har alla hästar hemma själv). Det logiska vore ju att dumpa vederbörande på stört och skaffa ny tjej, men…(klassiska kommentaren från misshandlade kvinnor); jag hoppades att hon skulle ändra sig (hon var ju naturligtvis inte allt igenom ond och jag älskade henne ohälsosamt mycket).
    Blåmärken och sår i ansiktet ljög man ju ihop alla möjliga fantastiska förklaringar till…:)

    Nu vet jag ju inte hur det skulle gått om jag hade anmält henne (försökte inte) men rent spontant så tror jag inte att polisen skulle skulle givit ärendet högsta prioritet. Om hon däremot (söt, småvuxen invandrartjej från asien) skulle sprungit till polisen och gråtit ut efter att tillfället då jag hållit fast hennes armar för att stoppa slagen så tror jag dom skulle reagerat på ett annat sätt.

    Det roligaste (eller egentligen det mest tragiska) var att hon rättfärdigade sina handlingar med att tjejer får slå sina män för att kvinnor är..kvinnor.

    Förvisso är det väl min helt egna subjektiva uppfattning baserat på mina egna dåliga erfarenheter men jag tror inte att man kan säga att män och kvinnor behandlas lika inför lagen.

Kommentera

