Maskulismens röst har aldrig ens fått chansen

”P1:s feministiska röster har tystnat”, utropar krönikören Oline Stig bekymrat i Sydsvenskan. Detta efter att medier i flera decennier pumpat ut feministiskt vinklade budskap en masse utan att ge den andra sidan ordet. Vi män har under dessa decennier förgäves letat efter maskulistiska radioprogram, och har svårt att dela Olines upprördhet. Till alla som är intresserade av en syn på genusfrågan som avviker från den politiskt korrekta feminismen vill jag rekommendera min nya bok Mansförtryck och kvinnovälde, som kan beställas eller laddas ned gratis här.

Ett svar to “Maskulismens röst har aldrig ens fått chansen”

  1. Lena Says:

    Häpnar över att du fått leta efter radioprogram där männens värderingar, syn på livet, åsikter osv får utrymme…
    Eftersom vi lever i ett patriarkat idag (och har gjort sedan urminnes tider) så är ju det mesta som produceras i radio som TV som film osv utifrån ett manligt perspektiv.
    Är inte själv en sk rabiat feminist, utan ser mig som en tämligen vanlig människa utan strävan efter att tillhöra någon slags fraktion i endera riktningen. Anser mig kunna ha åsikter ändå 🙂
    Tack för mig.

Kommentera

